• Пошук
  • UA RU

Стажування. Тенденції на ринку праці

Катерина Мащенко Катерина Мащенко

керiвник експертно-аналiтичного центру HeadHunter

Сформована пропозиція у форматі програм стажування для молодих фахівців і студентів – це вміння бізнесу мислити стратегічно і працювати на перспективу.

Такі співробітники, як правило, готові вчитися, а крім цього, можуть запропонувати новий погляд на вирішення виробничих завдань. То які ж тенденції, що стосуються стажувань, проявляються на ринку праці?

Сьогодні практично у половини українських роботодавців є програми стажування для молодих фахівців. При цьому, з початку 2017 року, згідно з даними опитування, до цих роботодавців додалося ще близько 17% компаній, які почали активніше співпрацювати з молодими фахівцями.

Як пояснює керівник проекту Премія HR-бренд Україна Лариса Онипко, бізнес вчиться мислити стратегічно, і сьогодні багато компаній активно працюють над залученням талановитої молоді. Якщо ще 5 років тому програми стажування були перевагою міжнародних компаній, то зараз й українські компанії, незалежно від галузі та інвестицій, активно взаємодіють з молодими представниками ринку праці.

Далекоглядними компанії стали з кількох причин. З одного боку, за її словами, це кадровий голод, адже високотехнологічним галузям потрібні молоді кваліфіковані фахівці, здатні мислити сучасно й інноваційно. А, з іншого,  це потреба компаній знайти своїх, кращих з кращих, з високим потенціалом..

Існує досить поширена думка, що найбільш вдалий період для пошуку стажувань – це другий квартал року, коли навчання добігає кінця і студенти будують плани на літо. Як показує аналіз бази вакансій, роботодавці дійсно більш активно розміщують подібні пропозиції з можливістю постажуватися наприкінці весни – на початку літа. Однак і рівень конкуренції на подібні позиції з боку пошукачів теж зростає.


При цьому, літні стажування, вакансії яких починають розміщувати вже у другому кварталі, найчастіше передбачають повний робочий день. Проте не слід забувати, що пропозиції стажувань є й в інші періоди року. Роботодавці розуміють, що йде навчальний процес, і пропонують можливості вибудовувати більш гнучкий графік під час стажування.

Найбільшу кількість пропозицій стажувань з гнучким графіком роботи пропонували у четвертому кварталі 2016 року. Існує ймовірність, що подібна тенденція повториться і у 2017 році, тому радимо перевіряти наявність подібних вакансій найближчими місяцями.


Компанії різноманітних галузей діяльності по-різному активні у пропозиціях стажувань. Так, за останній рік найбільшу кількість стажувань пропонували роботодавці, які займаються виробництвом і продажем непродуктових товарів народного споживання – одна зі сфер FMCG. На другому місці за активністю розміщення вакансій стажувань – підприємства, які надають послуги для бізнесу.

Досить легко знайти стажування у таких професійних сферах, як ЗМІ, маркетинг, реклама, PR. Також активно пропонують стажування компанії ІТ-індустрії та фінансового сектора.


І якщо знайти пропозиції про стажування можна у різних галузях, то відсоток вакансій, у яких зазначено заробітну плату, від загального числа таких пропозицій становить 15%. Детальніше умови стажування, зокрема й рівень оплати, обговорюються вже під час співбесіди. До речі, найчастіше пропозиції щодо стажувань із зазначенням зарплат з'являлися у сферах продажів, юриспруденції і маркетингу.

Якщо ви – молодий фахівець, плануєте розпочати кар'єру або хочете змінити сферу діяльності, то стажування є досить вдалим варіантом для першого кроку. Одразу високу фінансову компенсацію за свою працю буде складно знайти, проте цілком імовірно, що з'явиться можливість отримати роботу з гнучким графіком у бажаній сфері.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів